Досвід роботи

среда, 26 февраля 2020 г.

Із досвіду роботи





З досвіду роботи
вчителя музичного мистецтва

"Музика - це сліди, за якими можна
 повернуться в різний час життя."

По своїй дивній здатності викликати в людині творчу активність, мистецтво займає, безумовно, перше місце серед всіх багатообразних елементів, що становлять складну систему виховання людини.
Творчість складається з цілої системи взаємопов'язаних здібностей-елементів і передбачає розвиток уяви, асоціативного мислення, фантазії, пізнавального інтересу, мовної діяльності, пам'яті.
        Сьогодні у нашому суспільстві виникла нагальна потреба в творчих, діяльних і обдарованих, інтелектуально й духовно розвинених громадян. У наш час люди все більше усвідомлюють, що саме творчість є найважливішою складовою творчого успіху. І здатність творити можна розвинути. Тому працюючи над проблемою формування загальнокультурної компетентності шляхом розвитку творчих здібностей учнів, я ставлю за мету не тільки виявляти, розвивати таких учнів, а й стимулювати їх у таких видах музичної діяльності, що ефективно впливають на формування творчих здібностей. Над розробкою педагогічних проблем, пов'язаних з творчим розвитком особистості дитини, працювали видатні педагоги 20-х і 30-х років: П.П.Блонський, С.Т.Шацький, Б.В.Асаф’єв, Н.Я.Брюсова. Спираючись на їх досвід, збагачений півстолітнім розвитком науки про вчення і виховання дітей, кращі педагоги на чолі з "старійшинами" - В.Н.Шацькою,  Н.Л.Гродзенською,  М.А.Румер, Г.Л.Рошалем,  Н.І.Сац теоретично і практично обґрунтували принцип творчого розвитку дітей.
Актуальність проблеми розвитку творчих здібностей школярів обумовлена ​​необхідністю вдосконалення організації творчої діяльності учнів на уроках музичного мистецтва і стимулювання їх активного ставлення до дійсності. Зокрема в концепції художньо-естетичного виховання учнів наголошується, що сучасні навчальні заклади мають стати осередками виховання справжньої духовності, плекання творчої особистості.
Мета художньо-естетичного виховання передбачає розвиток загальнокультурної компетентності, здатність особистості до самореалізації.
Провідним засобом реалізації загальнокультурної компетентності школярів вважаю розвиток творчих здібностей учнів через музично-творчу діяльність, яка представлена різноманітними видами роботи (слухання музики, різні форми співу, елементарне музикування, музично-ритмічні рухи, ознайомлення з історією та теорією музики, творчі форми музичної діяльності тощо).

Проаналізувавши свій досвід роботи в школі, вважаю, що в сучасному  уроці музичного мистецтва особливе місце має зайняти:
  • творча діяльність дітей, яка сприяє формуванню уяви, мислення, винахідливості, творчих здібностей;
  • знання та вміння, які  учні повинні вміти застосовувати в самостійній діяльності;
  • гра – як основний вид діяльності особливо учнів початкових класів.  

Урок музики - це урок мистецтва. Яким мені бачиться цей урок? Звичайно ж творчим. Допомогти дитині прокинутися, дати поштовх і розвинути творчі здібності у дітей - це і є моя основна мета при навчанні кожної дитини. Цей урок повинен сприяти вирішенню наступних завдань, які спрямовані на формування загальнокультурної компетенції:
  • формування культури почуттів;
  • збагачення емоційно-естетичного досвіду;
  • розвиток універсальних якостей творчої особистості.

    Для ефективної реалізації проблеми, над якою працюю, вважаю необхідним спрямовувати учнівську творчість  в різних напрямках - літературному, образотворчому, театрально-драматичному і музичному.
Щоб стимулювати творчу активність школярів, я використовую такі методи і прийоми як розвиток творчого інтересу, використання цікавих аналогій, створення ситуацій емоційного переживання, метод відкриття, створення ситуації вибору, самостійна дослідницька робота. А також різні види творчо-розвивальних технологій:
  • технологія особистісного відкриття знань, умінь і навичок (учень -суб'єкт навчання, в результаті «відкриття» засвоюються знання, вміння);
  • технологія навчального дослідження;
  • проектна технологія (передбачає розв'язання учнем або групою учнів будь-якої проблеми, виконання творчих проектів, що потребує використання різних методів, засобів навчання, а з іншого боку - інтегрування знань, умінь різних наук);
  • технологія «мозкового штурму»;
  • технологія виконання евристичних завдань;
  • технологія розв'язування дослідницьких проблем.

Робота по розкриттю і активізації творчих здібностей вплітається в звичайний урок музики, поєднується зі співом, нотною грамотою, слуханням музики і іншими формами роботи.   Всі форми музичних занять в школі повинні сприяти творчому розвитку учнів, тобто виробляти в них прагнення зробити щось своє, нове, краще.
Формування загальнокультурної компетентності можливе у тісному взаємозв’язку навчальної та позакласної діяльності. Урок музики буває раз на тиждень. Але щоб знання і враження, отримані дітьми на уроці, дали паростки, вчитель повинен проводити  позакласну роботу. Результатом творчої роботи вчителя і учнів є  участь в концертах, фестивалях не лише шкільних, а й міських. Кожен виступ ретельно готується. Концерт - це не лише радість і свято, але  і важка, напружена робота, результатом якої є зайняті призові місця і творчий ріст дітей.

Комментариев нет:

Отправить комментарий